Przewodnik powstał w ramach partnerstwa Social Impact Alliance for CEE, Dentons, Fundacji Citi Handlowy, Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce, Better / B Corps Country Partner, CMT Advisory, Forum Odpowiedzialnego Biznesu i Instytutu Biznesu Rodzinnego.
Badania potwierdzają wzrost oczekiwań klientów, konsumentów, pracowników oraz inwestorów w zakresie angażowania się firm w rozwiązywanie problemów społecznych. Biznes ma środki finansowe oraz inne zasoby, aby realnie przyczyniać się do pozytywnych zmian społecznych. Potrzebuje jednak jasnych przepisów, stabilności i transparentności.
Aby zidentyfikować wyzwania, przed którymi stoją polscy pracodawcy chcący angażować się społecznie, w 2021 r. przedstawiciele przedsiębiorstw oraz krajowych i międzynarodowych organizacji, reprezentujących łącznie dziesiątki tysięcy podmiotów prywatnych i społecznych, zaangażowali się w opracowanie postulatów zmian.
Wolontariat pracowniczy. Przewodnik po zagadnieniach prawno-podatkowych